Pyssel - Dekorera bröllopskuvert

Eftersom jag varit sååå dålig på att uppdatera så tänkte jag försöka få in lite inlägg idag...

Är det bara jag som blir omsprungen av tiden hela tiden. Herre gud mindre än två månader kvar. Hur ska jag hinna allt... Det mesta är påbörjat så nu ska det bara ros lland.. ;)

Ok, tänkte visa våra inbjudningskuvert. Inbjudningskortet får ni se lite senare när alla fått sina... ;)

Ok, då börjar vi..
Jag skrev i ett tidigare inlägg om hur jag vek mina egna kuvert (folder som det också kan heta).
Det inlägget finner ni HÄR.




Det första jag gjorde var att stämpla vårat egengjorda monogram som jag fick på stämpel genom Mycards. Tror vi betalade 170 kr för den stora stämpeln eller nått. Själva monogrammet gjorde vi i photoshop.



Man trycker stämpeln på en stämpeldyna. Jag har valt en genomskinlig från Panduro.



Då blir det ett blött monogram på kuvertet.



Över det blöta häller man en massa embossingpulver. Vi har valt silver från Panduro.



Sedan kommer det pilliga och tråkiga. Att försöka blåsa och pilla bort (rekomenderar en liten pensel) allt pulver som inte ska vara kvar. Kom ihåg att man kan använda det igen så häll tillbaka det i burken igen.



När pulvret bara täcker det man vill ska täckas värmer man det med en värmepistol. Jag fick min i julklapp. Den är köpt på Panduro. Har läst om andra som värmer över brödrost och så vidare men det är väldigt smidigt med värmepistol. Kom ihåg, värm inte för länge. Det går väldigt fort. Man ser att monogrammet börja glänsa då ska man sluta så man inte råkar bränna pulvret.



Monogrammen behövde lite bling bling tyckte jag så jag satte två små pärlor på C:et och K:et.

Och så här blev det tillslut.


Såklart var vi tvungen att ha med våra kära änglar. Det är ju trots allt vårat tema. Det är små silver änglar som mamma fann på Rusta bland allt julpyssel. Den blev PERFEKT!

Bandet som syns längst upp är klistrat på själva inbjudan. Det är fint att sätta nått band eller spets eftersom man ser en trekant från själva inbjudan som ligger i kuvertet. Jag fick över band från servettringarna så jag använde det till inbjudningskorten. Här går inget till spillo... ;)

Får se om jag hinner med ett inlägg till sen. Mormor kom precis så nu ska vi sy och embossa.

Ha det great!

Pussar


Kommentarer
Postat av: Lizette

Gud vad snyggt det blev med monogrammet. =)

2012-05-03 @ 10:03:41
URL: http://lizettesbrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0