Träkrukor som dekoration...

Tiden går såå fort. Hinner inte med så mycket pyssel eller bröllop just nu. Men i huvudet snurrar ideer runt och jag är liv rädd för att glömma nått när jag får nya tips och ideer...

Farfar har fått första uppdraget... ;)

På 3 bryllup som går på norsk tv (har inte sett det svenska än)var det en som hade jätte fina blomsterarrangemang på borden. En vit kruka med rosor i mitten och murgröna på sidorna...
Jag tänkte och tänkte (grubbla är verkligen nått jag kan...)

Krukor skulle bli rätt dyrt, om jag ens skulle finna den perfekta krukan och dessutom finna typ 30 st likadana... Så en kväll slog det mig... Slog så hårt så jag nästan vippade... Självklart ska jag ha träkrukor.. Rektangulära lite lägre träkrukor.. Det kommer passa lokalen perfekt.... Nästa slag kom nästan hårdare... Farfar är ju en jätte duktig snickare och har kvar alla sina maskiner... Så snabbt fattade jag telefonen och ringde farmor och farfar. Jag tror att han blev glad så nu står gubben och gör krukor så det bara ryker... ;)
Tänkte olja dom eller lacka så träfärgen blir lite mörkare...

Dagen efter ringde jag faster Lotta och hon hade en jätte bra ide. Istället för att bara stoppa i blommor så ska både stenar, blommor med glitter och pärlor, ljushållare (som jag har 108 st av ;)) samt långa murgröna i... Murgrönan ska sedan slingra sig över bordets löpare tills dom når mina ängla ljushållare....
Låter inte det super fint..?

Ännu en kostnad som blir mindre när farfar hjälper mig.

Tusen tack farfar och faster!

Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0