Välkomstskylt - Pyssel

Så då börjar min välkomstskylt blir klar. Den ser lite tråkig ut nu när det är så mycket svart. Men vill att det ska synas även om ljuset ligger på. För vi hoppas ju på sol den 30 juni.. ;)

Den ska även dekoreras med lila och silvervita hjärtformade ballonger. Har funnit jätte fina och billiga från Ebay.

Så här gick det till när jag gjorde skylten:

Jag fick ju den jätte fina skylten av Ronja i födelsedagspresent. Men tror den är lite för liten. Så för att vara på den säkra sidan gjorde jag en större själv. Men jag tittade på den andra hela tiden då jag tycker den var såå fin.


Den fina skylten lämnade Ronja in till en tatuerare som gjorde den till mig i födelsedagspresent.

Först klippte jag ut mallar på vingar och hjärta på pappersrullen Måla från Ikea. Det fanns kvar från tidigare skyltar.


Tog lång tid innan jag fick till en bra storlek på dom.

Sedan tejpade jag ihop papper så jag fick den storleken på skylten som jag ville ha och målade av hjärtat mitt på pappret.



Vingarna klippte jag ut från silverpapper och klistrade på utanför hjärtat. Av de silvriga resterna klippte jag ut änglarna som jag tidigare ha använt mig av till Galej ljushållaren. jag förstorde dom lite.



I mitten av hjärtat satte jag monogrammet som jag målat av och förstorat på ett svart pappar. det är samma monogram vi har på alla trycksaker.

För att göra vingarna lite bättre fyllde jag i med tunn svart penna fjädrar på dom. Det var lite klurit men jag satt och tittade på den första skylten coh tycker nog att jag fick till dom. Runt hjärta och vingar fyllde jag i med svart penna för att det ska synas om det är väldigt solit ute.



Tror ni det blir bra?

Nu måste jag hänga tvätt...

Ha det fint.

Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0