Vägskyltar - Pyssel

Hejsan alla glada!

Ni kanske har sett vägskyltarna där det står ex. Parkering eller Bröllop på. Det finns flera  hemsidor som säljer dom t.ex Calligraphen

Jag valde såklart att göra dom själv.. ;)
 Klister, tejp och sax är verkligen mina bästa vänner... =)

Så här gjorde jag skyltarna:


Ikea, Måla 29 kr

Pappret jag använde var Ikeas pappersrulle Måla som är 30 meter långt för fjuttiga 29 kr. Som tur var hade jag det redan hemma då Alice och Jollan kan måla på det.  

 

På word fann jag en stil som heter Broadway som jag tyckte passade. Jag använde mig av storleken 500. Jag satte ett vanligt vitt papper mot dataskärmen och målade av.
Nere i pysselrummet fann jag svart papper som jag målade av bokstäverna på. Billigt svart papper finns även på Scrapplyckan 1 kr/st och Bokia 3 kr/st.

Så här blev det tillslut:


På silverpapper ritade jag vårat monogram som vi gjort själva och som vi även kommer ha embossat på vigsel- ,festprogram samt inbjudningar och lite smått och gott...

När jag gjorde mallarna till änglarna som målades på ljushållaren blev en massa änglar över så dom skar jag ut på silverpapper och dekorerade med. Istället för en pil in blev det ett hjärta och spettsen är dekorerad med lite bling bling.

Eftersom jag hade allt liggandes hemma så kostade skylten GRATIS!

Nu sitter jag och klistrar ihop en likadan skylt fast det står Parkering på.
När båda är klart ska Kalle laminera dom åt mig och tillslut ska dom nitas upp på en planka.

Super nice eller hur... :)

Pussar


Kommentarer
Postat av: Johanna

Superfint får jag säga!! Duktig du är :) Avis

Smart att redan börja dekorera och fixa..tror jag ska börja lite jag med! Då hinner man med alla småsaker som gör den där speciella dagen sådär extra speciell :)

2011-06-20 @ 20:46:59
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0