TÄVLING!

Tänkte försöka ha lite tävlingar då och då här...

Så nu är det dags för första tävlingen... Jihoo!

Hur dekorerar ni era bubblor?

Såpbubblor är en ganska ny trend istället för det traditionella riset. Men köper man bara dom vanliga standard flaskorna så är dom rätt tråkiga. Hur dekorerar du dom?



Om ni inte ska dekorera just flaskorna så kanske ni ska dekorera korgen dom ligger i.

Sänd in bilder, förklaringar och en massa inspiration antingen till bloggen eller mailen.
På söndag  (26/6-11) utser jag en vinnare.
Glöm inte skriva din mailadress så jag kan nå dig.

MYHEART.SE har varit så snälla och sponsrat ett paket med Bröllopsbubblor, Diamant Guld.

Vem blir den lyckliga vinnaren?

Pussar 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Min plan är att först och främst stå in flaskorna i fint tunt lila papper och sätta ett fint vitt band runt.



För att pynta själva flaskan vill jag göra egna fina klistermärken med monogram på att ha på locket. Och runt flaskhalsen vore det fint att sätta en tunn lila rosett.



Behöver jag säga att vi har lila och vitt färgtema på bröllopet? :p

Tycker det är viktigt att det inte bli för mycket utan lite lagom festligt.

2011-06-20 @ 20:57:27
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Anna

En vinst som jag gärna hade vunnit.

Jag har köpt vita filtkorgar som jag längre fram kommer använda till att lägga bullar i. Men just den 4 augusti kommer insidan kläs med rött tunt silkespapper, runt om filtkorgen kommer jag ha ett rött band. Kommer ha en likadan korg till vigselprogrammen stående på ett bord. + en liten korg där det ligger näsdukar i. Dessa kommer våra föräldrar få äran att dela ut tänkte jag. :) hälsa alla gäster välkomna.

själva flaskan vill jag dekorera med ett rött klisterhjärtan. Då vi även kommer ha detta på vårat inbjudningskort.

Rött och vitt är vårat tema. Enkelt men ändå fint.

Vigselprogrammet kommer göras på en pinne. Så gästen kan vifta fint med det om det är soligt ute ;-)

Hoppas på tur!

Kramar

augusti 2012 ifrån bröllopstorget

2011-06-22 @ 22:12:30
URL: http://nyttkapitelimittliv.blogg.se/
Postat av: Agape

Åh finns ju massor man kan göra med opyntade flaskor ;-)



I vårt fall så skulle jag forsätta på vårt temas röda tråd som återfinns i inbjudningar mm och som går i färgerna puder-rosa, grått och vitt.



Jag skulle nog använda mig av tyg alt papper om det verkar fungera bättre (svårt att veta utan att ha flaskorna framför sig och provat). Så först en "bård" runt flaskan som matchar färgtemat och gärna i två lager dvs en bredare bård med en smalare "tyg remsa" i mitten. Sedan ett fint band runt halsen med en liten tag (också i två nivåer med en bakgrundsfärg och sedan ett vitt område för bokstäverna)med våra initialer (som efter vigseln blir detsamma) hängandes i bandet.



Så det var mitt bidrag till tävlingen!

2011-06-26 @ 12:20:35
URL: http://www.blivandefru.wordpress.com
Postat av: Sanna

Jag hade skrivit ut fina kärleks citat på ett fint, lite grövre, gammaldags papper och klistrat runt flaskorna. Eftersom jag är universitets utbildad skribent hade det passat perfekt och så kan varje gäst få en liten fin text att läsa. Jag hade te.x valt citat som:



"Love puts the fun in together, the sad in apart, and the joy in a heart"



"Love does not consist of gazing at each other, but in looking together in the same direction"



"A happy marriage is a long conversation that always seems too short. "



Sedan hade jag knytit ett smalt (1/2 cm eller 25 mm) band runt om halsen i olika sommarfärger så som gammelrosa, grön, gul, korall och himmelsblå.



Tror de fina citaten skapat lite extra kärlek och glädje på var stora dag :-)

2011-06-26 @ 14:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0