Att sy egna dukar...

Kommer nog bli för dyrt för min del. Jag älskar dom gammeldagsa linnesdukarna. Dom har så fina mönster. Jag fann ett perfekt tyg. Men det kostar 80 kr metern. Kanske jag skulle kunna få det för 75 kr/m men det blir fortfarande för dyrt. Jag behöver nämligen ca 42 meter och det skulle bli ca 3200 kr.. Lite väl mycket för dukar tycker jag.


Svårt att se men tyget heter Creta och är bordslinne i vitt.

Så det får nog bli att låna ihop gamla linnesdukar från släkten och springa runt på loppisar i sommar. Vill ju gärna ha lite dukar hemma med då jag ofta har bjudningar. Får se om jag köper 6 meter till honnörsbordet och syr nya till det.. Tåls att tänka på.

Hur ska ni göra?
Använda pappersduk vilket jag såg var en trend påväg tillbaka från tidningen 101 nya ideer, lakan eller linnesdukar?

Dunilini har ju bra pappersdukar. Man kan köpa dom från bla. Celebrations dunishop. Där kostar 25 meter 1050 kr. Men jag vet inte, tror jag vill köra på linnes ialla fall...

Puss på er


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har alltid drömt om runda bord med fina vita linnedukat - och så ska det bli! :) Lycka!

2011-06-20 @ 20:59:41
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0