Snittar till skumpan... Hipp hipp Hurra!

Då har jag börjat tänka på vad som är gott till fördrinken.

Vi kommer antagligen bjuda på ett glas mousserande. Känner att riktig champange inte är nödvändig då det egentligen inte är så gott utan bara dyrt. På Linalottans blogg läste jag att hon blivit tipsad på en bröllopsmässa om Hipp hipp hurra.


Bild lånad från Spisa.nu.

Det är ett vitt torrt mousserande vin från Italien.
Alkoholhalt 11%
Frisk med viss brödighet, blommig med viss sötma.

Det säljs på systemet i 6 x 750 ml för 534 kr.

Det tråkiga med det här vinet är att man inte bara kan köpa en flaska och smaka det. Vi får se hur vi gör.. kanske vi kan ha det till nyår... ;)



 

Igår gjorde jag och mormor Krusbärsmarmelad och röda vinbärsgele. Så på kvällen serverades krustader med brie och krusbärsmarmelad. Såå himla gött så det ligger högt på snittar listan.
Så nu står två stora burkar märkta bröllop med marmelad i frysen... Kommer billigt undan där... ;)

Vad ska ni ha till fördrinken?

Kramar


Kommentarer
Postat av: FridaW

Hej!

Eftersom jag valt att ha en "vanlig" bukett, dvs inte i någon hållare eller dylikt så kom vi undan bra i pris.

Bara blommorna och metallbandet skulle kosta 415kr, så jag frågade vad det skulle kosta om hon gjorde buketten i stället och det skulle vara samma pris, så done deal!

2011-07-24 @ 00:15:03
URL: http://minbrollopsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0