Pappers eller tygservetter?

Det är frågan...

Linneservetter ger självklart en mer lyxig känsla men jag röstar för papper. Det finns så många fina papperservetter idag. Man behöver inte välja ett hundrapack för 15 kr.. ;)

jag vill att servetterna ska vara i vår färg, alltså lila. Jag sände efter tusen olika tygprover men fann ingen som blev bra. Linne blir gärna lite matt i färgen...
Matt = tråkigt på bröllop, tycker jag.

När jag hörde om Dunilin kände jag att det var kärlek vid första ögonkastet.

"Dunilin är ett unikt material med inslag av textil i kombination med hygien och design i linneliknande hög kvalitet. Materialet i sig självt baseras på mjukpapper som tillverkas i en speciell "blåsprocess". Känn mjukheten i materialet  och upptäck den höga absorptionen. Dunilinmaterialet finns i två storlekar på servett 40x40cm och 48x48cm."

Kopierat från Celebrations hemsida 

Ni förstår att jag slog till direkt va... :)

Så på posten kom 2st 50 pack med Dunilinservetter i färgen aubergine.
Vill även säga att Birgitta som har Celebration är såå himla trevlig.



50 servetter kostar 230 kr. 2 50 pack plus frakt blev 500 kr.
Priset är självklart högre än vanliga papperservetter men lägre än linnesservetter.

Men vill man ha tygservetter så har vi fortfarande kära Ikea.
Ex. Snöa, 2 pack för 59 kr.


Fick även tipset om rea servetter från bloggen tips om bröllop.

Nu ska jag hämta ett paket på posten. undra vad som kommer idag...

Pussen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0