Budget!

Hej, ja jag vet att bloggen är skit tråkig just nu men jag kan ju inte börja göra saker riktigt än. Det kommer mera och roligare ska ni se.

Idag har jag gjort en inköpslista. Skrivit upp alla saker som ska göras och vad som behövs till det. Sedan skrivs det vart man handlar det och artikelnr med pris in. Så då kan jag redan börja köpa och bocka av. Det ska bli så himla roligt att börja göra saker.

Det som är väldigt viktigt är att man har en budget. budgetmallar finns lite överallt. Kolla på mallen och fyll på och stryk efter er önskemål (som medlem på Bröllopstorget får ni ta del av budgetmall). Min är sjukt tydlig och lång. Det är väldigt lätt hänt att små kostnader drar iväg och helt plötsligt är budgeten jätte hög. Sätt er ner och bestäm: vad är det viktiga för oss, kan vi tänka oss laga maten själv, kanske gifta oss under lågsäsong.

Den stora kostnaden är gästerna såklart. Så vill man bjuda flera gäster så kommer det kosta mera. Man får nog räkna med ca 600-700 kr/gäst (inbjudningar, program, tackkort, dryck, mat mm). Så gästlistan är det viktigaste.

Kom ihåg du behöver inte bjuda släkt bara för det är din släkt och inte heller bjuda bara för att du blev bjuden på deras bröllop. Det är din dag så du bestämmer vilka som ska vara och få uppleva den med dig.
MEN kom ihåg att du kanske måste berätta för personen varför du inte bjöd den för att slippa sårade känslor. Men innerst inne vet nog alla att det är dyrt med bröllop.

Ja där fick ni lite tips från coachen...

Puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0