Kuvertväska - Pyssel

Nu menar jag inte en vanlig kuvertväska utan en väska som lägger kuvert i... ;)

På ett bröllop lämnas oftast många kuvert speciellt om man önskar sig pengar eller presentkort. Små kuvert tappas lätt bort. Det behöver inte vara så illa som att en av våra kära gäster får kli i fingrarna och "råkar" få med det utan så enkelt att det försvinner med papper, dukar osv.

Då är det smart att ha en väska, box, korg eller nått liknanade som man kan lägga dom i. Finns en massa olika förslag på det. Kanske kan pyssla ihop lite olika i framtiden. Men nu ska jag visa våran.

Jag fann en bild när jag googlade runt. Jag sparade bilden på en som jag älskar men glömde spara bloggen som jag såg den i så jag kan tyvärr inte länka till den. Jag älskar att finna pysselbloggar och få många nya ideer och sedan göra dom till sina egna med nya fäger och stilar.

Det som gjorde att jag fastnade för den här var ideen med resväska. Vi önskar oss ett bidrag till bröllopsresan och vad passar inte bättre än en resväska att lägga kuverten i... :)
Vill poängtera att vi egentligen inte önskar oss något mera än gästernas närvaro men om man ändå vill ge en present så är vår största önskan en bröllopsresa.

På Panduro finns pappers resväskor i två olika storlekar.


82:-/56:- kr.
Såg att dom nu var på rean och var slutsålda.

Jag köpte den stora för 82 kr.

Så här gjorde jag min kuvertväska:

 

Först målade jag den vit. Fann en akrylfärg på Scrapbutiken i Linköping för 29 kr. Almogefärg hade jag tänkt först men den är rätt dyr ca 54 kr.
Jag fick måla väskan fyra eller fem gånger för att få den riktigt vit.

Sedan klippte jag ett silverpapper 5 cm brett. Jag använde en "vågig" sax så pappret fick fina kanter. Det klistrade jag på på väskan.



Efter det var det dags att dekorera. Det gjorde jag med pappersblommor i lila och lila/vitt. Dom har jag köpt på Ebay. Fann 80 st för 60 kr. Blommorna satte jag fast med hjälp av ett jätte bra limm, Scrap glue - Vou do även den köpt på Scrapbutiken i Linköping.

I mitten av blomman satte jag dit en blingbling som gnistrar så fint. Dom finns att köpa i bla. Med mera butiken för 29 kr för 100 st.
Bling bling sattes också dit i hörnet och på kortsidan.

 

På utsidan av locket embossade jag dit vårat monogram i silver. Inne på väskans lock (det kommer synas mest då den kommer stå öppen) skrev jag det fina citatet "Amor vincit omnia" som betyder "Kärleken övervinner allt" på latin. Först skrev jag det med blyerts så jag kunde sudda när det blev fel och när jag var nöjd skrev jag över med Liquid pearls med färgen white opal från Scrapingbutiken. En färg som trycks ut så det blir utåtbucktad text.
 
Jag är jätte nöjd och tror att väskan kommer passa bra på presentbordet.

Kostnaden för väskan blev:

Väskan 82 kr
Färg 29 kr (Räcker även till bordsnr tavlor)
Bling bling 15 kr
Blommor 28 kr
Scrap glue (hade sedan Alicedop men kostar 25 kr)
Liquid pearls 29 kr (Räcker även den till mera)
Silverpapper från Bokia 2,70 kr.
Summa av kardemumma:
185 kr vilket låter jätte dyrt men mycket jag köpte blir ju över och jag använder det till flera saker.

Dags att måla ramar.
Pussar


Kommentarer
Postat av: Liv

vaad mycket roliga saker du har hittat på och gjort själv. skyltarna var super snygga

2011-07-24 @ 21:05:14
URL: http://festservice.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0