Svalka ner till bröllop...

Om man som vi ska vara på ex. en byggdegård så kanske inte glasen räcker till eller är snygga osv.
I vårat fall finns det bara ett till varje gäst och vi vill ha ett till rött vin och ett till vitt vin.

När jag var på Ikea igår passade jag på att kolla upp glasen där.
Jag tycker faktiskt deras serie Svalka är super fin. Tycker inte alls dom ser billiga ut. Liknar mina Kosta boda väldigt mycket. Men betydligt billigare... ;)


Jag tog med min mobil och på något lustigt sätt blev allt lila men det passar ju bara bra eftersom vi har det som färgtema.. ;)

I alla fall här har jag ställt upp ett rödvinsglas, ett vitvinsglas och ett vattenglas.

Svalkas rödvinsglas: 6 st 39 kr
Svalka vitvinsglas 6 st 39 kr
Svalka vattenglas 6 st 29 kr

Det blir inte alls så dyrt  om man tänker på vad det kostar att hyra av catering ca 4 kr/glas. Ett annat plus du får ju faktiskt behålla glasen efteråt och kan använda dom ex. dagen efter på brunchen eller varför inte försöka sälja dom....?

För 80 gäster kostar vitvin 546 kr, rödvin 546 kr och vatten 406 kr. Summa: 1498 kr

När det kommer till brudskålen, varför inte skåla med Svalkas champagneglas



Ikea är så snälla så några dagar innan nyår säljer dom ut glasen för 1 kr st. Bäst att passa på då. Ordinariepris
39 kr för 6 st.
Summa för 80 gäster, 80 kr eller 546 kr.

Jag tror det är så här. ingen kommer säkert märka detaljerna som att glasen kommer från samma serie men helheten kommer bli perfekt. Och det kommer gästerna absolut märka.

Ska försöka visa hur jag gör servettringarna senare.

Puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0