Pyssel - Mina änglar

Eftersom vi saknar en av näbbarna ville vi ha ett tema som gör att hon är med i alla fall... Så änglar borde väl vara det bästa till min egna älskade Ängla...

Jaja, ni har hört det förr men ville bara vara tydlig då kanske änglar annars är ett lustigt tema till bröllop.
I alla fall, ängeln finns på festprogram, inbjudan mm...

Jag har även gjort vita små gipsänglar som ska ligga på borden.

Har tyvärr ingen beskrivning hur jag gjorde men man blandar gips, häller det i en form. Några timmar efter pluppar man ut ängeln, filar och målar den.... Tada!



På handfaten ska små tvålänglar med doft av liljekonvalj ligga.
När man gör dom smälter man tvålmassan i vattenbad. Efter etttag droppar man i doften och sen häller man allt i formen. Efter några timmar kan man trycka ut tvålen som doftar himlen... jag älskar liljekonvalj.



Japp det får vara dagens pysselinlägg.

Ikväll ska vi åka och smaka på bröllopsmenyn. Sen är det bara att skriva ut festprogram nr 1. Berättar i ett annat inlägg varför vi ska ha två festprogram.

Dags att sluta. Ha en bra dag.

Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0