Ett projekt - Den perfekta bröllopstidningen!

Jag har ganska mycket extra tid då jag är sjukskriven så jag tänkte ge mig på ett litet projekt.
På Steget som jag går får jag skriva i en tidning. Så då föddes ideen... Jag är såå besviken på bröllopstidningarna som finns.

1. Vart är allt pyssel? Lite mera DIY tack....
2. Hallå männskliga priser på sakerna som dom skriver om och inte bara toppen märken värda miljoner.
3. Har man ens råd att köpa tidning, dom är svin dyra...

Jaja överdriver lite men måste erkänna att tidningarna inte hjälpt min planering till bröllop...

Så vad ska finnas i en bröllops tiding för att du ska vilja läsa den?
Vilka märken, vilka recept, tema bröllop, ja sväva ut berätta hur ska den perfekta bröllopstidningen vara?

Så nu har jag skrivit ut det och då kanske jag kan släppa tankarna en stund i alla fall... ;)

Puss på er så länge!


Kommentarer
Postat av: 19951117

Jag har faktiskt funderat precis i dina banor, att jag skulle vilja ge ut en Bröllopstidning för dem med normal budget. Och för dem som vill kunna pyssla till sitt bröllop själv. Det finns dem som inte alls vill göra något utan köpa färdigt, helt ok men det behövs billiga tips för dem. Sen finns det dem som skulle vilja pyssla själv men som tror att dem inte kan. Och för dem behöver man göra enkla beskrivningar. Och så finns det den inbitne pysslaren som ibland behöver lite nya tips och idéer. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om vad som skulle kunna vara med i en sån tidning :)

2011-03-22 @ 22:39:45
Postat av: Jen

Det skulle vara underbart att läsa om saker som faktiskt funkar för en vanlig svensson och itne för en som haffat sig en man med fet plånk.



Tips om affärer, pyssel och knåp. Slöjer under 3000 lappen.



Undekjolar och vilken kjol som passar bäst till vilken klänning. Vilken figur som passar bäst till vilken klänningsmodell.



Tips om teman. Stilrena till moderna, till lite av det annorlunda.



Tips om tårtor fyllningar hur man gör dem själv. Hemsidor man kan beställa saker i från. Ha en vecko spalt eller sida där man visar saker man kan göra själv som inbjudnings kort, fest häften, smycken, tyg servetter, löpar, dekorationer osv. som man kan göra själv och få ner kostnaden.



Tips om hur man gör sminkningar i olika teman hemma med steg och så. Med olika märken. Samma sak med frisyrer som är enkla men ändå snygga och frisyrer som är lite knepigare för många vill inte lägga dom pengarna på frisörer. och letar efter gör själv tips.



Låta andra brudar skriva in och dela med sig av sina upplevelser och bilder. Låta läsarna få ha en fråge låda och fråga om saker som dom vill ha reda på tex.



Kanske kan följa någon brud till sin väg till bröllopet i tidningen? så det hela tiden är nya brudar sedan när denne är klar? Så man får läsa hennes eller varför inte hans tankar om planering och sådant?



Skulle absolut köpa en jordnära bröllops tidning :) Nu blev det massa idéer från mig hahah

2011-03-22 @ 23:19:24
URL: http://mybridalbookonline.blogg.se/
Postat av: Madelene von Walden

Åhh va roligt :D Den skulle jag vara intresserad av att köpa :D

2011-03-23 @ 19:32:59
URL: http://fromwellnesstowedding.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0