Slott eller koja...

Har inte skrivit på ett tag men vårat internet är jätte tråkigt. Loggas ut hela tiden.

Idag skolades även lillan in hos dagmamman. Tänkt att hon redan är så stor. Tiden går fort när man har roligt. Får se till att ha super skoj så det här året springer iväg... ;)

Problem ett:

Vi vill gifta oss i Maj 2012. Problemet är att skolorna har sina baler i maj och både Towe och Ronja ska dansa. Vill inte råka boka in vårat bröllop på just deras bröllopshelg. Har fått numret till en kille som håller i skolbalen i år. Se om han vet något om nästa år.
Men känns ändå jobbigt. Tänk om dom ändrar ändå och så blir det samma. Funderar på ett aprilbröllop istället...
Hmm, för kallt?

Problem två:

Slott eller koja
eller rättare sagt
Herrgård eller byggdegård?

Det är svin svårt att välja lokal. Var helt säker på att jag ville vara i Västerlösabyggdegård. Men när vi kom in i lokalen är planritningen perfekt men lokalen rätt sunkig. Dom håller på att renovera men de kan inte säga om det blir klart till bröllopet. Så det grönaplastgolvet kanske fortfarande kommer vara kvar.

Blev överlycklig när jag kom på att Sörsta herrgård ligger här utanför Vikingstad precis. Ringde upp direkt. För bara 3000kr mer får jag bli fru i herrgårdasmiljö. Men hon lät väldigt skeptisk när jag sa att vi ville ha Dunilin servetter och inte deras linnesservetter. När jag fråga om dekorering så sa hon att jag fick komma med eget men dom dukar. Samt att "Det får inte plats med för mycket".
Kändes tråkigt. Jag som pysslar och lägger hela min skäl på det här. Vill absolut vara med och bestämma och göra dukning. Älskar ju sånt.

Försöker få tag i dom så vi kan komma och titta på herrgården i alla fall. Vill inte ångra mina val på bröllopsdagen.

Problem tre:
Transport till och från bröllop.
Gifter vi oss i Västerlösa kan man gå mellan kyrkan och lokal men det går inga bussar som passar till och från Västerlösa.

Om vi väljer Sörsta måste man även ha transport mellan kyrka och lokal.

Ringde Vikingbuss för att se om man kunde hyra en buss av dom. Hon sa att det skulle antagligen bli dyrt och dom verkar inte alls pigga på att ta den körning...

Problem, problem, problem.. Tur att det är långt kvar.

Visst det viktiga är att jag får min kära man men det är svårt att sluta tänka när man är en bridezilla som jag... ;)

Puss puss alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0