Cupcakes bak nr 2

Idag kom Jenny och Jollan på besök så då passade jag på att baka lite cupcakes så dom kunde få poäng. Så det blev att göra Jennys favorit som är Noblesskaka. Men istället för att bara lägga en nobless på så testade jag att göra två olika noblessfrosting. Recept finns i inläggen under.



Jag skulle vilja ha någon lilablomma som dekoration. Men regeln är att man får inte lägga något som inte går att äta som dekoratation. Jag fick en lista på blommor som man kan stoppa i munnen av en tjej på Bröllopstorget som jag tänkte att jag skulle dela med mig av... 

Ätbara blommor...

cikoria
fjädernejlika
fuchsia
gräslök
gurkört
isop
kamomill
krasse
kryddtagetes
lavendel
malva
mynta
oregano
pensé
ramslök
ringblomma
rosor
salvia
squash
stockros
syrén
timjan
tusensköna
viol

Då får vi se när jag bakar nästa gång. Min kära vänn Biljana som också är vår toastmadame kommer hit nästa vecka coh då har jag lovat cupcakes... Kanske några med hallonfyllning..
Den som lever får se..

Pussen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0