Save the date

Save the date eller så kallad förinbjudan är en ny trend som växer snabbt i Sverige. Det är mycket vanligt i USA och Storbritannien. Det är ett roligt sätt att berätta för vänner och släkt att man ska gifta sig.

En Save the date ska sändas ut mellan 12 och 6 månader innan bröllopet. Om man sänder en save the date är det säkrare att flera gäster kan komma. Då inbjudan inte ska skickas före 6 veckor innan bröllopet kanske redan många är uppbokade. Speciellt om ni ska gifta er under semestertider. Om ni har många gäster som behöver boka boende, flyg eller åka tåg kan de behöva längre tid än 6 veckor för att få bra priser och plats.

På en förinbjudan står era namn, datum och ”inbjudan följer”. Flera detaljer kommer sedan på inbjudningskortet. Eftersom man sänder ut den så långt innan behöver inte alls detta kort ha någon anknytning till själv inbjudan. Däremot är det snyggt om tackkortet och inbjudan passar ihop.

Oftast är Save the date ett litet kort men man kan även sända ut det som e-post eller något som blivit mycket populär är kylskåpsmagnet.

Det var lite fakta... Nu till min problem...
JAG VET INTE ALLS HUR MINA SKA SE UT!?!

Jag grubblar och grubblar men kommer verkligen inte på något...

HJÄLP MIG!

Många pussar
Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0